Gruppträning A-Ö

Alla pass är 55 min om inget annat anges. 

Box 75
Ett tufft pass med mycket box- och kampsportskänsla. Vi tränar med mitsar och handskar som du kan låna av oss. Passet präglas av enkelhet, fight, teamkänsla och attityd.
 

Cirkelfys
Passets karaktär är fysträning och modellen är träning vid olika stationer. Betoningen ligger på uthållig styrka, men träningen är också pulshöjande. Övningarna är funktionella och utmanar din teknik.

Cirkelfys soft
Cirkelfys soft är ett instruktivt, funktionellt pass där det mycket handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Under hela passet tränar du i ditt eget tempo. I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt. Därefter belastar vi i övningarna.

Cirkelgym go - Limited Edition

Cirkelgym Go är rejäl träning utan krusiduller. Passet körs ett varv i två cirklar. En med tunga, långsamma styrkeövningar i maskiner. En med konditionsövningar i högt tempo utan redskap. Gruppen delas in i två team som taggar varandra till max. Rak och skön träning med extra allt.

Cirkelgym soft
Cirkelgym soft är ett styrketräningspass i intervaller med fokus på uthållig styrka och puls i en maskinpark. Passet är speciellt anpassat för dig som vill ta extra hänsyn till leder och muskler.
 
Cirkelgym X
Ett extra tufft och intensivt pass med hög gruppkänsla. Vi tränar både i maskiner och i stationer, med eller utan redskap. Cirkelgym X är ett pass där du verkligen har möjlighet att utmana dig själv och är inget för den otränade.

Cirkelgym
Cirkelgym är ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållig styrketräning med konditionsträning som en bonus.
 
Core soft
Här utmanar du din bålstabilitet och styrka på ett inkännande och skonsamt sätt. Vi tränar utan redskap och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående.

Core soft vänder sig till dig som vill träna mjukt och hänsynsfullt med leder och muskler. Kanske är du ny, ovan eller äldre. Kanske tränar du tufft och vill varva med mer återhämtande träning. Eller kanske känner du att den lugnare karaktär som soft-träning har är vad du trivs bäst med.
 
Core
I Core tränar och utmanar du dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Vi tränar utan redskap och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående.

Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika övningar för bålen.
 

Dans afro street
Ett danspass som låter afrokaraktären möta den coola streetattityden. Välkommen till ett lekfullt, rytmiskt och gungande pass som inspirerar dig till att våga prova nya rörelsemönster och uttryck.

Dans fuego
Dans fuego är Friskis&Svettis svar på Zumban. Passet är inspirerat av latinsk musik och dansuttryck. Stilar du kan träffa på är tex. salsa, flamenco, cumbia och reggaeton. Härma, släpp loss och ha kul med mycket känsla!
 
Dans fusion

Gillar du att röra dig till medryckande musik har du kommit rätt. Här blandas olika stilar som disco, funk, jazz, latino, rock och swing. Inga avancerade koreografier, bara härma, släppa loss och ha kul med mycket känsla, attityd och karaktär. Det finns inga krav på exakthet. Gillar du att leka loss och showa så gillar du garanterat Dans fusion.

Vältränad eller inte, alla kan vara med och göra passet till sitt eget. Precis som på dansgolvet.

Dans i nyanser

Danspasset varierar från ena gången till annan mellan de olika dansvarianterna vi har på Friskis.

Familjefys
Familjefys är passet för barn 7-12 år och vuxna tillsammans. Den vuxna ska känna att den får träna samtidigt som barnet kan delta och ha kul. Formatet är tillåtande och när barnet tappar intresset/orken finns utrymme att pausa utan att det egentligen stör någon.

Familjejympa
Familjejympan är lekfull jympa för barn 2-6 år och vuxna tillsammans. Här samlas våra yngsta deltagare för att ha kul och röra sig till musik. 

Flex
I Flex tränar och utmana du din funktionella rörlighet. Vi mjukar upp och sträcker ut musklerna, en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Passet vänder sig till dig som är igång och tränar och vill komplettera med träning för din rörlighet. Passet är 30 min.
 
Flex soft
Mjuka upp och träna din funktionella rörlighet med extra hänsyn till leder och muskler. Träningen är lugn och inkännande och passar dig som känner dig stel, ovan eller tränar tufft och vill varva med mer återhämtande träning.
 
FlowRide - Limited Edition

Limited Edition 2017 FlowRide är en Jympa-upplevelse med en twist. Lekfull och funktionell träning med sömlösa växlingar och kontraster i både musik och rörelser. Hög tillsammans-känsla och nära till leendet. Precis som på Jympa tränar du hela kroppen; styrka, kondition och rörlighet. Åkturen bjuder dig på power, flyt och en och annan överraskning.

IntervallFlex
IntervallFlex är ett högintensivt pass för dig som vill ha en riktig utmaning.

Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga och smidiga.
 
Jympa soft
Jympa soft är en jympa som tar extra hänsyn till muskler och leder. Här kan du bygga upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med anpassade övningar till inspirerande musik. 

Övningar är enkla och musiken är varierad och lätt att träna till. Det finns gott om tid att hinna med rörelserna. Passet innehåller inga hopp eller tunga övningar.
 
Jympa bas
Jympa är Friskis&Svettis klassiker. Den är varierad, funktionell och enkel att hänga med i. 

Bas är en skonsam jympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Bas är hoppfri, men innehåller lite jogging och andra steg som lättar från golvet. Träningen är lagom tuff och enkel för att passa de flesta.
 
Jympa medel
Jympa ger dig en timme med allt: styrka, kondition och rörlighet. Alla pass har olika personlighet, eftersom ledaren väljer sin musik själv.

Medel passar dig som är van att träna och gillar ett tufft tempo i träningen. 
 
Power Hour
Power Hour är ett teknikenkelt styrke- och konditionspass som vi kör med en medicinboll. Energinivån är hög - det är träningspasset för dig som vill ha en riktig genomkörare!

Step
Step är ett koreografipass där vi bygger upp block av ösiga och kul stegkombinationer på bräda. Upplevelsen blir en kombination av tränings- och danskänsla där uppbyggnaden av stegkombinationen är i fokus.
 
SkivstångIntervall
Sportig, rak och ösig styrketräning med skivstång. Passet avslutas med 15 minuters intervallträning. Vänder sig till dig som är van vid träning och vill ha en utmaning för både styrka och kondition. 

Skivstång
Sportig, rak och ösig styrketräning. Träningen är enkel och effektiv med hjälp av skivstång, drivande musik och tydliga instruktioner. Belastningen anpassar du själv, från att enbart använda skivstångens egen vikt till att lägga på många kilo.
 
Yoga
Friskis&Svettis yoga bygger på den klassiska yogans grunder och är vår egen yogaform som tagits fram i harmoni med Friskis&Svettis idé. Passet har fokus på andning, balans och styrka - och att uppleva. Finns även som 75 min.
 
Yoga energy 
Yoga energy bygger vidare på grunderna från Yoga och vänder sig till dig som är van yogautövare. Passet är mer fysiskt utmanande och du är kvar längre i positionerna för att kunna fördjupa dem. För att du riktigt ska kunna utmanas så är passet extra långt.