Träna ute

Våra uteträningspass kommer periodvis beroende på säsong, håll koll i vårt schema för aktuella pass och tider.

Löpning 

Friskis löpning erbjuder något för alla, oavsett hur van vid löpning du är. Våra pass innehåller alltid uppvärmning, lite tekniksnack och självklart löpträning. På passen är det alltid minst en ledare och en värd med, vilket gör det möjligt att alltid springa tillsammans och hålla ihop hela gruppen.  

Distanspass

Distans är grundträningen i löpning. I Distanspasset strävar vi efter att hålla ett jämnt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi vill hitta ett skönt flyt i löpningen. Vi erbjuder passet i olika tempon och längd och vill hjälpa dig vidare utifrån din nivå.

Löpning kom igång Nyhet! 

För dig som vill börja springa, men inte riktigt får till det på egen hand. Här kombinerar vi promenad och lätt jogg, du får också lära dig olika övningar för löpteknik. Du behöver inte vara orolig att du inte orkar, det kommer du göra! 

Löpning soft

Löpning soft riktar sig till dig som vill komma igång och som vill peppas av en grupp och en ledare. Passet är avslappnat och skonsamt och för att hitta en skön känsla i löpningen varvas gång med lugn löpning.

Distans 6.30 min/km

Vi håller tempot på ca 6.30 min/km. För vana löpare som vill hålla ett lite lugnare distanstempo.

Distans 5.30 min/km

Vi håller ett tempo på ca 5:30 min/km. För vana löpare som vill hålla ett lite högre distanstempo.

Dark trail run

Häng med på härlig kvällslöpning i mörkret! Vi springer med pannlampor på en bana som är uppmärkt med reflexer. Det blir en mysig, spännande och fantastisk upplevelse utöver det vanliga.

Kvalitetspass

Kvalitetspasset är för dig som vill bli snabbare och starkare i din löpning. Vi jobbar mycket med löpteknik och utmanar oss i tex långa intervaller, korta intervaller och backträning. Vi använder en liten yta och du kan träna helt och hållet på din egen nivå.

Upplägget för dessa pass varierar från vecka till vecka, kika i webb-bokningen för att se vilket pass.

Offroad

Offroad är för dig som vill ha en annorlunda och tuff träningsupplevelse utomhus. Du måste vara beredd på att skita ner dig. Du måste vara stryktålig och orka med ett bildäck på axeln eller en kompis på ryggen. Du måste inte vara vältränad, men helt otränad fungerar inte.

Passen poppar upp lite då och då, så håll utkik i webb-schemat

Stavgång

Stavgång är enkelt, skonsamt och varierat. Du tränar kondition och uthållighet, du sätter fart på kroppens förbränning och får frisk luft och naturupplevelser för dina sinnen. Har du inga egna stavar så kan du låna av oss.